Σημεία των αρμοδιοτήτων της Αυτοδιοίκησης του «ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗ»
Φίλοι και φίλες μου
Θα αναφερθώ σε αυτό το άρθρο σε ορισμένα αρνητικά σημεία της περιβόητηςμεταρρύθμισης που λέγεται ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ, που ακούμε και βλέπουμετώρα τελευταία συνέχεια από τα ΜΜΕ. Για να δούμε ορισμένα δήθεν«θετικά» σημεία. Ο Νόμος 3852 που καθιέρωσε τη διοικητική μεταρρύθμιση πρώτα απ’ όλα για τους δύο βαθμούς της αυτοδιοίκησης εξουδετέρωσε το δεύτερο βαθμό.
Ακούμε ψευδή λόγια αλλά και διαβάζουμε στις εφημερίδες ότι οι περιφερειάρχες είναι 13 μικροί υπουργοί αλλά βέβαια οι εφημερίδες δεν αναφέρονται στο άρθρο 6 του 3852 που λέει ότι όλη η χώρα χωρίζεται σε επτά αποκεντρωμένες διοικήσεις που έχουν επικεφαλής τους διορισμένο Γ. Γραμματέα, ο οποίος ελέγχει και τους 13 περιφερειάρχες στην ουσία και τα 13 περιφερειακά συμβούλια, γιατί είδαν ότι αυτές είναι αποκλειδωμένες διοικήσεις και είναι ο παλιός διορισμένος περιφερειάρχης και ακριβώς αυτή η βάση των 101 έχουν λέει αποφασιστικές αρμοδιότητες. Ενώ στα περισσότερα άρθρα του ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗ μιλάει για τους περιφερειάρχες πως έχουν συμβολικές ή συμβουλευτικές αρμοδιότητες.
Δηλαδή είναι συγκεκριμένα ότι οι Γ. Γραμματείς, που είναι επικεφαλής των επτά αποκεντρωμένων διοικήσεων, που είναι διορισμένοι υπάλληλοι της κάθε κυβέρνησης και φυσικά υπάρχουν και τώρα, αυτοί έχουν όλες τις αρμοδιότητες. Επίσης έχει συμβεί το πρωτοφανές και αποκρύπτεται, αλλά θα φανεί στις συζητήσεις που γίνονται και στον προεκλογικό αγώνα ότι μέχρι τον Ιούνιο του 2011 οι περιφερειάρχες δε θα έχουν καμία αρμοδιότητα θα είναι πλήρως αργόμισθοι γιατί μέχρι να λειτουργήσει ο θεσμός, τις αρμοδιότητες τους θα τις έχουν οι Γ. Γραμματείς.
Δηλαδή αν ληφθεί υπ΄ όψη ότι οι εκλογές γίνονται από 1 Ιανουαρίου που θα αρχίσει η θητεία -ανεξάρτητα από το χρόνο των εκλογών - που θα καταργηθούν οι Νομαρχίες μέχρι τις 31 Αυγούστου του 2014 για τριάμισι χρόνια που θα συμπέσουν οι επόμενες με την πενταετία των ευρωεκλογών, ήδη για τους έξι μήνες η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ ετοιμάζεται να μη δώσει καμία αρμοδιότητα στους περιφερειάρχες γιατί σου λέει από τώρα, θα δούμε ποιος από τους περιφερειάρχες θα εκλεγεί, σε ποιο κόμμα θα είναι και μετά θα δω αν θα παρατείνω την απαγόρευση.
Αυτό είναι φοβερό, το είδα γραμμένο υπάρχει υπουργική απόφαση, με την κάλυψη ότι για να λειτουργήσει ο θεσμός και μέχρι να προετοιμαστεί καλά, τις αρμοδιότητες τις έχουν οι Γ. Γραμματείς οι σήμερα διορισμένοι περιφερειάρχες.
Αυτό επομένως θα χτυπηθεί και θα ειπωθεί κατά κόρον στον προεκλογικό αγώνα.
Δεύτερο στοιχείο είναι ότι η μερική διάταξη του 3852 του ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗ οι περισσότερες αρμοδιότητες των πρώην Νομαρχιών πηγαίνουν στους Δήμους. Επομένως οι Νομαρχίες έχουν λιγότερες από τις μισές αρμοδιότητες, αυτό σαφώς πρέπει να το γνωρίζουμε όλοι, ότι δεν ισχύει πως οι περιφέρειες θα είναι μικρά υπουργεία.
Και το πιο σημαντικό επίσης είναι, ότι κανείς δε μιλάει για το πρωτοφανές εκλογικό σύστημα που ισχύει εδώ και χρόνια, που δίνει στον πρώτο συνδυασμό και με μία ψήφο - αν πλειοψηφήσει - παραπάνω να έχει τα 3/5 των εδρών. Αυτά για να ξέρουμε τι λέμε γιατί υπάρχει ένα ψευδοδίλλημα αν πρέπει να υπάρχει το 50+1 ή το 42+1 ενώ το βασικό είναι ότι τα 3/5 των εδρών του κάθε περιφερειακού, του κάθε δημοτικού συμβουλίου πηγαίνουν στον πρώτο συνδυασμό και τα 2/5 μοιράζονται αναλογικά στους υπόλοιπους συνδυασμούς.
Ένα σημαντικό σημείο επίσης που είναι τελείως αρνητικό, είναι ότι ο Νόμος 3852 που κατοχυρώνει τον ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗ έχει κυριολεκτικά αφανίσει τις αυτοδιοικητικές αρμοδιότητες με ένα «πονηρό» σύστημα. Λέει δηλαδή ότι με προεδρικά διατάγματα προστατεύονται - όπως και στο παρελθόν - οι αρμοδιότητες των Δήμων και των Νομαρχιών που σημαίνει ότι όποια αρμοδιότητα δεν τη θέλει το κράτος, επειδή είναι «δυσάρεστη», την πετάει σε έναν από τους δύο βαθμούς και όποια αρμοδιότητα ενδιαφέρει το κράτος, την κρατάει στους Γ. Γραμματείς περιφερειών, δηλαδή στις περιφέρειες.
Επομένως με αυτή τη λογική δεν υπάρχει σύμφωνη αυτοδιοικητική αρμοδιότητα αυτό στηρίζεται σε μια «πονηρή» διάταξη μεταρρύθμισης του Συντάγματος του 2001 που ο τότε Βενιζέλος και Παυλόπουλος του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ προσέθεσαν στο Σύνταγμα ότι το κράτος παραχωρεί αρμοδιότητες με τους αντίστοιχους πόρους στην αυτοδιοίκηση.
Η ουσία είναι όμως, ότι στην παραχωρημένη από το κράτος αρμοδιότητα που όλοι οι νομικοί γνωρίζουν, έχει χαθεί η εξουσία απόφασης της αυτοδιοίκησης και των δύο βαθμών και απλά η συγκεκριμένη αρμοδιότητα υφίσταται ιεραρχικό έλεγχο, δηλαδή λειτουργεί η αυτοδιοίκηση με το εντέλεσται, με τη διαταγή του Γ. Γραμματέα.
Αυτό δυστυχώς χρησιμοποιήθηκε στον προηγούμενο ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑ και θα χρησιμοποιηθεί φυσικά και στον ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗ.
Ότι αρμοδιότητα δεν αρέσει στην κεντρική εξουσία, τη δίνει στην αυτοδιοίκηση η οποία υποχρεούται να την διεκπεραιώσει. Και φυσικά έγιναν και άλλες τραγικότητες όπως η μεταφορές μαθητών από τις αρμοδιότητες της Παιδείας στις Νομαρχίες. Η Νομαρχία άρχισε να αγωνίζεται να μεταφέρει κυρίως ΑΜΕΑ παιδιά αλλά τελικά το κράτος δεν έδινε χρήματα, με αποτέλεσμα η Νομαρχία να πληρώνει με τα χρήματα που ήταν για αυτοδιοικητικές λειτουργίες – να φτιάξει δρόμους και άλλα έργα στους Δήμους – για να μεταφέρει παιδιά, ώστε να τα ξεφορτωθεί το Υπουργείο Παιδείας και να μην έχει χρήματα για τις δικές της αρμοδιότητες. Αυτό γίνεται στη συνέχεια και στον ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗ μεταφέροντας με προεδρικά διατάγματα και υπουργικές αποφάσεις, ότι αρμοδιότητα θέλει.
Μια σωστή αυτοδιοίκηση, πρέπει να έχει πρώτα τις δικές της αρμοδιότητες με κεντρικούς αυτοτελείς πόρους και δεύτερον τις κρατικές αν υπάρχουν πόροι. Οι πόροι αυτοί πως θα βρεθούν όταν είναι υποθηκευμένος όλος ο νόμος του ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗ στο Μνημόνιο που λέει ρητά στο Πρωτόκολλο κάθε χρόνο 500 εκατ. Ευρώ παραχωρούνται από τον ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗ και την αυτοδιοίκηση στην κεντρική εξουσία; Δηλαδή κάθε χρόνο 500 εκατ. Ευρώ λιγότερα, θα εισπράττει η Αυτοδιοίκηση.
Είναι γεγονός ότι εδώ και χρόνια η Ελλάδα είναι η μόνη χώρα της Ευρώπης που με τη συμφωνία των δύο μεγάλων κομμάτων εξουδετέρωσε το δημοψήφισμα από την Αυτοδιοίκηση.
Με το Νόμο 1850 η Ελλάδα αυτοεξαιρέθηκε από τον ευρωπαϊκό χάρτη Τοπικής Αυτονομίας και αυτό το έκανε σκόπιμα, ώστε όταν έρχονται οι διάφοροι Καποδίστριες και Καλλικράτες να μη μπορεί να διαπιστωθεί ότι αυτοί οι νόμοι είναι αντισυνταγματικοί και ενάντια στη σύμβαση του Διεθνούς Δικαίου.
Υπάρχει μια σύμβαση του Διεθνούς Δικαίου που ισχύει σε όλη την Ευρώπη και λέει «για τη συνένωση ή το διαχωρισμό των Δήμων και των Κοινοτήτων πρέπει να ερωτάται ο λαός ή δυνατόν με δημοψήφισμα» ακριβώς αυτή τη φράση έχει. Αυτό το λέει το άρθρο 5 του ευρωπαϊκού χάρτη της τοπικής αυτονομίας, οι εθνικές κυβερνήσεις όμως που είχαν στο μυαλό τους προτού γίνει ο ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΣ να εξουδετερώσουν το δημοψήφισμα και να κάνουν ότι θέλουν με τις συνενώσεις των Δήμων – Κοινοτήτων δηλ. που μας συμφέρει να πάρουμε το δήμο, που βγαίνουμε κλπ. αφαίρεσαν αυτή τη διάταξη και υπάρχει ο νόμος 1850 που λέει «η Ελλάδα κυρώνει τον ευρωπαϊκό χάρτη τοπικής αυτονομίας επιφυλάσσεται όμως – επιφυλάσσεται εδώ και 20 χρόνια - να ακυρώσει το άρθρο 5 και 9 και κυρίως το 5 για τη συνένωση των δήμων (να ερωτώνται οι κάτοικοι με δημοψήφισμα) σου λέει αν πάρω δημοψήφισμα από το λαό, κάηκα δε θα μπορώ να κάνω τετραγωνάκια για να ενώσω τον ένα δήμο με τον άλλο. Αυτή η απαγόρευση ισχύει και έτσι η αυτοδιοίκηση είναι υποταγμένη στην κεντρική κυβέρνηση, που ανακατώνει, συνενώνει, διαχωρίζει δήμους κατά το δοκούν, χωρίς να ρωτάει τους δημότες, και αυτό ενδιαφέρει φυσικά όλους εμάς τους πολίτες αυτής της χώρας που φυσικά, δεν γνωρίζουμε το τι δικαιώματα έχουμε χάσει με όλα αυτά τα «μαγειρέματα», πίσω από την πλάτη μας.
ΓΡΑΦΕΙ: Η ΕΥΓΕΝΙΑ (ΤΖΕΝΗ) ΒΑΜΒΑΚΑ
Π. ΥΠΟΨΗΦΙΑ ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ
Β΄ ΠΕΙΡΑΙΑ ΣΥΡΙΖΑ - ΔΗΚΚΙ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου